Danas film, takoreći, posjeduje čitavu jednu povijest. On je kultura u pravom smislu riječi: postoji čitav zbroj dovršenih djela ili popularnije rečeno, postoji gotovo nepregledno mnoštvo raznovrsnih filmova. Kroz Filmski klub cilj nam je približiti tu filmsku povijest široj publici upućivanjem na značajna filmska djela. Želja je nanovo promišljati probleme koje su otvorili uvaženi filmski autori, učiti iz njihovog iskustva doživljavanja svijeta. Ljudi koji su ostvarili značajna djela, a snimiti uspješan i priznat film znači ući u enciklopedije, na festivale, imati utjecaj na književnost, riječju, ući u opću kulturu, dakle takvi ljudi imaju što reći o svijetu u kojem živimo. Dakako, uz ozbiljnu i umjetničku stranu, film je najpoznatiji po svojoj zabavljačkoj djelatnosti te nam nije namjera puritansko inzistiranje na akademskom autorskom filmu. Popularni ili manje popularni filmovi, koji su vremenom izborili «kultni» status kod određenog dijela gledateljstva predmet su našeg zanimanja.
Kao što definicija riječi «klub» nalaže želja nam je posjetitelje kina Gaj i sve ostale koji nas vjerno prate preko društvenih mreža uključiti u svojevrsni dijalog i stvoriti jednu istinsku filmofilsku zajednicu ovdje u Varaždinu.
Kao što definicija riječi «klub» nalaže želja nam je posjetitelje kina Gaj i sve ostale koji nas vjerno prate preko društvenih mreža uključiti u svojevrsni dijalog i stvoriti jednu istinsku filmofilsku zajednicu ovdje u Varaždinu.
komedija /1978. g. /r. John Milius, SAD
uloge: Jan-Michael Vincent, William Katt, Gary Busey, Patti D'Arbanville
__
Film je velikim dijelom inspiriran Milliusovim životnim iskustvima, odnosno odrastanjem na kalifornijskoj plaži Malibu gdje se bavio surfingom.
U fokusu priče su trojica mladića čiji se život okreće oko surfinga i međusobnog nadmetanja. Radnja započinje 1962. godine u vrijeme kada su tinejdžeri, potom prikazuje njihova nastojanja da izbjegnu regrutaciju u doba vijetnamskog rata 1965. godine, odnosno pogibiju jednog od njih 1968. godine, prije ponovnog susreta 1974. godine kada se kao odrasli, oženjeni ljudi prisjećaju jednog nevinijeg, ali zauvijek izgubljenog vremena.
„Dan velikih valova“ po mnogima je najuspjeliji i najkompletniji Miliusov film, djelo koje se povremeno uzdiže do razine ode surferskoj subkulturi, kojoj je redatelj i sam pripadao. U ishodištu je filma muško prijateljstvo preko kojega Milius promovira tradicionalne vrijednosti a, iako likove ocrtava kroz skupinu, izražava i poštovanje prema individualnom duhu kao temelju surfanja, pri čemu je sam taj čin svojevrsna potvrda vrijednosti pojedinca u izravnom nadmetanju s prirodom, obred koji dopušta pristup povlaštenoj skupini. Milius nostalgično i potanko rekonstruira kalifornijski surferski ambijent 1960-ih, a prizori surfanja snimljeni su iznimno zorno, gotovo opipljivo. Posredno tematizirajući i Vijetnamski rat, Milius ga interpretira kao ključan za gubitak morala i tradicionalnih vrijednosti kod sljedećih naraštaja. Film se odlikuje lakoćom pripovijedanja te iznimnom komunikativnošću, uspješno izmiče patetici te je u cjelini dojmljivo osobno svjedočanstvo razdoblja.
__
cijena karte je 15 kuna!
uloge: Jan-Michael Vincent, William Katt, Gary Busey, Patti D'Arbanville
__
Film je velikim dijelom inspiriran Milliusovim životnim iskustvima, odnosno odrastanjem na kalifornijskoj plaži Malibu gdje se bavio surfingom.
U fokusu priče su trojica mladića čiji se život okreće oko surfinga i međusobnog nadmetanja. Radnja započinje 1962. godine u vrijeme kada su tinejdžeri, potom prikazuje njihova nastojanja da izbjegnu regrutaciju u doba vijetnamskog rata 1965. godine, odnosno pogibiju jednog od njih 1968. godine, prije ponovnog susreta 1974. godine kada se kao odrasli, oženjeni ljudi prisjećaju jednog nevinijeg, ali zauvijek izgubljenog vremena.
„Dan velikih valova“ po mnogima je najuspjeliji i najkompletniji Miliusov film, djelo koje se povremeno uzdiže do razine ode surferskoj subkulturi, kojoj je redatelj i sam pripadao. U ishodištu je filma muško prijateljstvo preko kojega Milius promovira tradicionalne vrijednosti a, iako likove ocrtava kroz skupinu, izražava i poštovanje prema individualnom duhu kao temelju surfanja, pri čemu je sam taj čin svojevrsna potvrda vrijednosti pojedinca u izravnom nadmetanju s prirodom, obred koji dopušta pristup povlaštenoj skupini. Milius nostalgično i potanko rekonstruira kalifornijski surferski ambijent 1960-ih, a prizori surfanja snimljeni su iznimno zorno, gotovo opipljivo. Posredno tematizirajući i Vijetnamski rat, Milius ga interpretira kao ključan za gubitak morala i tradicionalnih vrijednosti kod sljedećih naraštaja. Film se odlikuje lakoćom pripovijedanja te iznimnom komunikativnošću, uspješno izmiče patetici te je u cjelini dojmljivo osobno svjedočanstvo razdoblja.
__
cijena karte je 15 kuna!