KINO GAJ

  • POČETNA
  • FILMOVI
    • VISLA - festival poljskog filma
    • Prava cijena online poslova
    • Odvažna Iva i skriveno blago Maglograda
    • Operacija Mincemeat
    • Gospodar prstenova: Dvije kule
    • Bez signala
    • Snaga istine
    • Tvornice radnicima
    • Potpaljivačica
    • Sjećanja ubojice
    • Doktor Strange u multiverzumu ludila
    • Loši momci
  • RASPORED
  • NAJAM I OGLAŠAVANJE
  • ULAZNICE
  • VRTIĆI I ŠKOLE
  • ARHIVA
    • Travanj 2022.
    • Ožujak 2022.
    • Veljača 2022.
    • Siječanj 2022.
    • Prosinac 2021.
    • Studeni 2021.
    • Listopad 2021.
    • Rujan 2021.
    • Kolovoz 2021.
    • Srpanj 2021.
    • Lipanj 2021.
    • Svibanj 2021.
    • Travanj 2021.
    • Ožujak 2021.
    • Siječanj 2020.
    • Veljača 2020.
    • Ožujak 2020.
    • Travanj - Svibanj 2020.
    • 2019. >
      • Siječanj 2019.
      • Veljača 2019.
      • Ožujak 2019.
      • Travanj 2019.
      • Svibanj 2019.
      • Lipanj 2019.
      • Srpanj 2019.
      • Kolovoz 2019.
      • Rujan 2019.
      • Studeni 2019.
      • Prosinac 2019.
    • 2018. >
      • Siječanj 2018.
      • Veljača 2018.
      • Ožujak 2018.
      • Travanj 2018.
      • Svibanj 2018.
      • Lipanj 2018.
      • Srpanj 2018.
      • Kolovoz 2018.
      • Rujan 2018.
      • Listopad 2018.
      • Studeni 2018.
      • Prosinac 2018.
    • 2017. >
      • Veljača 2017.
      • Ožujak 2017.
      • Travanj 2017.
      • Svibanj 2017.
      • Lipanj 2017.
      • Srpanj 2017.
      • Kolovoz 2017.
      • Rujan 2017.
      • Listopad 2017.
      • Studeni 2017.
      • Prosinac 2017.
  • KONTAKT
  • RECENZIJE
  • ABOUT US
  • POČETNA
  • FILMOVI
    • VISLA - festival poljskog filma
    • Prava cijena online poslova
    • Odvažna Iva i skriveno blago Maglograda
    • Operacija Mincemeat
    • Gospodar prstenova: Dvije kule
    • Bez signala
    • Snaga istine
    • Tvornice radnicima
    • Potpaljivačica
    • Sjećanja ubojice
    • Doktor Strange u multiverzumu ludila
    • Loši momci
  • RASPORED
  • NAJAM I OGLAŠAVANJE
  • ULAZNICE
  • VRTIĆI I ŠKOLE
  • ARHIVA
    • Travanj 2022.
    • Ožujak 2022.
    • Veljača 2022.
    • Siječanj 2022.
    • Prosinac 2021.
    • Studeni 2021.
    • Listopad 2021.
    • Rujan 2021.
    • Kolovoz 2021.
    • Srpanj 2021.
    • Lipanj 2021.
    • Svibanj 2021.
    • Travanj 2021.
    • Ožujak 2021.
    • Siječanj 2020.
    • Veljača 2020.
    • Ožujak 2020.
    • Travanj - Svibanj 2020.
    • 2019. >
      • Siječanj 2019.
      • Veljača 2019.
      • Ožujak 2019.
      • Travanj 2019.
      • Svibanj 2019.
      • Lipanj 2019.
      • Srpanj 2019.
      • Kolovoz 2019.
      • Rujan 2019.
      • Studeni 2019.
      • Prosinac 2019.
    • 2018. >
      • Siječanj 2018.
      • Veljača 2018.
      • Ožujak 2018.
      • Travanj 2018.
      • Svibanj 2018.
      • Lipanj 2018.
      • Srpanj 2018.
      • Kolovoz 2018.
      • Rujan 2018.
      • Listopad 2018.
      • Studeni 2018.
      • Prosinac 2018.
    • 2017. >
      • Veljača 2017.
      • Ožujak 2017.
      • Travanj 2017.
      • Svibanj 2017.
      • Lipanj 2017.
      • Srpanj 2017.
      • Kolovoz 2017.
      • Rujan 2017.
      • Listopad 2017.
      • Studeni 2017.
      • Prosinac 2017.
  • KONTAKT
  • RECENZIJE
  • ABOUT US
Picture
Danas film, takoreći, posjeduje čitavu jednu povijest. On je kultura u pravom smislu riječi: postoji čitav zbroj dovršenih djela ili popularnije rečeno, postoji gotovo nepregledno mnoštvo raznovrsnih filmova. Kroz Filmski klub cilj nam je približiti tu filmsku povijest široj publici upućivanjem na značajna filmska djela. Želja je nanovo promišljati probleme koje su otvorili uvaženi filmski autori, učiti iz njihovog iskustva doživljavanja svijeta. Ljudi koji su ostvarili značajna djela, a snimiti uspješan i priznat film znači ući u enciklopedije, na festivale, imati utjecaj na književnost, riječju, ući u opću kulturu, dakle takvi ljudi imaju što reći o svijetu u kojem živimo. Dakako, uz ozbiljnu i umjetničku stranu, film je najpoznatiji po svojoj zabavljačkoj djelatnosti te nam nije namjera puritansko inzistiranje na akademskom autorskom filmu. Popularni ili manje popularni filmovi, koji su vremenom izborili «kultni» status kod određenog dijela gledateljstva predmet su našeg zanimanja.


Kao što definicija riječi «klub» nalaže želja nam je posjetitelje kina Gaj i sve ostale koji nas vjerno prate preko društvenih mreža uključiti u svojevrsni dijalog i stvoriti jednu istinsku filmofilsku zajednicu ovdje u Varaždinu.
petak, 10. svibnja u 20.30 sati
Picture
DELIVERANCE - drama, triler /1972. g. /r. John Boorman, SAD / 110'
uloge: Jon Voight, Burt Reynolds, Ned Beatty, Ronny Cox
__

"Oslobađanje" je nominirano za tri Oscara (najbolji film, režija i montaža) te četiri Zlatna globusa (najbolji film u kategoriji drame, režija, dramski glumac - Jon Voight, i originalna pjesma - "Dvoboj s bendžom").

Po žanru je mješavina drame i pustolovnog filma, a predstavlja adaptaciju istoimenog romana Jamesa Dickeya, koji je također napisao scenarij i koji se pojavljuje u maloj ulozi šerifa. Protagonisti - koje tumače Jon Voight, Burt Reynolds, Ned Beatty i Ronny Cox - su četvoricxa relativno situiranih muškaraca iz velikog grada koji preko vikenda odlaze na izlet kanuom niz rijeku u planinskoj divljini sjeverne Georgije koja bi uskoro trebala biti potopljena zbog izgradnje hidroelektrane. Radnja prikazuje kako se tamo suočavaju sa siromašnim, neobrazovanim i prema došljacima sve neprijateljski nastrojenijim stanovnicima, te kako serija sitnih incidenata eskalira u zastrašujuće nasilni sukob, tjerajući ih da iskoriste sve svoje vještine, ali i odbace "civilizirane" skrupule kako bi pokušali preživjeti.

Deliverance je postigao izuzetan komercijalni uspjeh, postavši petim najgledanijim filmom 1972. godine u sjevernoameričkim kino-dvoranama. To se ponekad tumači time što je svojom temom tada sve aktualnije pitanje očuvanja okoline i tradicionalne američke divljine, ali i prikaz naličja američkog društva, prije svega kroz sukob obrazovane, "prosvijećene" i liberalne urbane srednje klase sa konzervativnim siromašnim ruralnim bijelcima. Kao takav, Deliverance je u mnogo čemu ustanovio negativni stereotip američkih hillbillyja koje će Hollywood koristiti do današnjeg dana. Sa druge strane, prema kulturi planinskih stanovnika je pozitivan stav izrazio kroz vješto korištenje američke folk muzike, prije svega kroz popularnu instrumentalno kompoziciju Duelling Banjos koja predstavlja svojevrsni zaštitni znak filma. Publici je, međutim, najviše u oči zapao izuzetno mračan ton filma, ali i dotada zbog cenzorskih obzira nezamislivi sadržaji, a što uključuje i antologijsku scenu brutalnog homoseksualnog silovanja, jednu od prvih takve vrste u američkom mainstream filmu. Kritičarima je, pak, najviše u oči zapao Boormanov neobični režijski stil, koji je često odražavao zbunjenost protagonista, a kulmnirao u epilogu koji sugerira povratak u filmu pobijeđenog Zla, a koji će kasnije citirati brojna horor ostvarenja kao što je Petak 13.

__
cijena karte je 15 kuna!
Kino Gaj © 2021